søndag 28. mars 2010

Enkelt skjortekort

Jeg har laget ett enkelt skjortekort. Mange av mine kunder ønsker å vite HVORDAN man lager dette, så jeg har laget en enkel beksrivelse/tutorial: Ta ett A4 ark eller skjær til ett scrappeark, slik at det blir like stort som ett A4. Marker midten av arket, og brett deretter begge siden inn mot midten.
Snu arket, slik at den hele baksiden peker fram, og brett ned den øverste kanten som blir kragen.

Snu arket rundt igjen, og brett begge sidene inn på skrå, slik at den danner en skeiv trekant.



Brett den nedeste delen av arket opp under kragen....

....og vips så er skjorten ferdig brettet.


Inni lager jeg pengelomme, ved å bare lime fast halvdelen av arket jeg har stemplet tekst på, slik at den danner en lomme.

Etterpå tok jeg ett bånd og knyttet under kragen slik at det blir ett slips. Selvølgelig med ordentlig slipsknute ;)
Klipp ut skjortelomme og lim på. Alle kanter får en omgamg med stempelputa.



Her har jeg laget lomme til å ha penger eller gavekort i, ved å lime enden av kortet sammen.

Slips kan man også lage, ved å klippe til ett slikebånd og lime det på utsiden av kortet.



19 kommentarer:

  1. Hei min venn,
    syns det var en skikkelig god idé at presentere fremgangsmåter! Tenk at du får tid til det og - du må være Superwoman!

    Ha en fin påske!

    Klemmer

    SvarSlett
  2. ...ja kjære deg, har du ikke sett "superwoman" merket på brystet mitt??...eller den røde kappen?
    he he. I am adicted!

    Ha en fin påske du også!

    SvarSlett
  3. Tusen takk! SÅ kjekt å få kommentarer! ...det gjør det kjekt å dele og inspirere!

    SvarSlett
  4. Kjempefint at du legger ut dine inspirasjoner,jeg blir skikkelig "gira" på å prøve å lage noe av alt det fine du kreerer :o)
    Driver og surfer endel på nett og innhenter inspi.Masse flinke og kreative personer.

    SvarSlett