søndag 26. februar 2012

Høydemåler til små prinsesser.

Jeg har laget en høydemåler som jeg vil vise dere. Denne er veldig lett å lage, og man kan lage den slik man selv ønsker. Jeg har laget en til min datter slik:  
Ta ett lerret som er høgt og smalt og mal det rosa med vanlig hobbymaling. Ta en sort borrelås med lim, og lim den på midten langs lerretet. Mål ut langs borrelåsen og tegn sorte streker ut fra hver cm. Sett på tall.

Jeg stanset ut store blomster med CutOuts som jeg limte på, og brukte glitterlim for å lage stilken med. Selve MÅLEREN, en krone, er av finer og fåes i pakker med flere størrelser i. Denne malte jeg og pyntet med bokstaver. På baksiden av denne limes en liten del av motparten til borrelåsen- og da kan man flytte denne oppover som man ønsker.
På lerretet her jeg limt på 2 klips som man kan henge opp bilder og annet med. Da kan man bytte ut bilder etter hvert, eller henge opp små tegninger osv.
Da er det bare til å begynne å markere høyden og skrive på dato for hver gang....
Fin gave å gi vekk til små nieser og nevøer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar