søndag 28. oktober 2012

Strikk en lue av DIVA

Her har jeg laget en oppskrift til en lue strikket av garnet DIVA. Dette er ett kjempe kult garn med forskjellige tykkelser i, slik at det blir en fin effekt. Dette garnet finnes i flere fargekombinasjoner.



Jeg har brukt 2 nøster DIVA.

Passer til barn i alder 5-9 år.

Legg opp 64 masker på pinne nr.6.
Strikk 2 r +2v i 16 omganger.Gå over til glattstrikk og øk en makser hver 4 maske til i alt 80 masker. Strikk videre ca.10 cm etter vrangborden. Her kan man gjerne stikke noen cm lenger hvis det er til større unger.
Felling:
1 omg: 2m +2m sammen
2 omg: 1m + 2m sammen.
3 omg: rett over alle maskene
4 omg: 2 rett sammen ut hele omgangen.
5 omg: rett over alle masker.
6 omg: 2 rett sammen.
7 omg: rett over alle sammen.
....de resterende maskene trekkes det tråd gjennom og festes godt.

Denne oppskriften er min egen og stikker dere denne og legger den ut på nettet- så håper jeg dere kan linke den tilbake til meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar