søndag 3. mars 2013

Hold dere unna disse. / Don't use this stores!!!

Jeg legger ut sider og aktører her som dere IKKE bør handle fra! Disse sender IKKE varene dere har bestilt- og svarer ikke på noen henvendelser!

I will put out here on my list, stores ore web stores that are higly recomended that you NOT by from!!! This store don't send you the things that you have ordered, and don't answers any mails! 


  • DRIFTING.com    (drifting.com selger t-skjorter med tøffe trykk, bilblader og deksel til tlf. drifting.com er nok en side ungdommene liker )


DSS Sandnes
"Data Support Services AS er et kompetanseselskap med fokus på administrative systemer, it-infrastruktur og drift av it-løsninger. Vi er i dag 7 ansatte, og er etablert i Sandnes og Kristiansand.Vi ble etablert i 1988, og har drevet med skreddersøm av systemer for flere større aktører i næringslivet i Rogaland. Vi har i dag hovedfokus på SAP Business One produktene og Mamut Enterprise.Vi har erfaring med applikasjoner innen økonomi, produksjon, logistikk og generelle administrative system, i tillegg til tekniske applikasjoner innen DAK og estimering"

Jeg kontaktet DSS Sandnes, da jeg skulle oppgraderer butikken min! Jeg hadde vært i kontakt med flere- men valgte å satse på disse da de var rett i nærheten, og da regnet jeg med at det var til det beste. Etter mange møter,mailer og planlegging- og forsikringer om at dette var plankekjøring-kom de inn og innstallerete mamut kasse og mamut program med regnskap osv. Alt skulle være klart før jeg åpnet butikken en time etter at han kom...MEN det gikk ikke som det skulle- og etter dette gikk det meste galt.  Jeg ble forlatt der i butikken, med ett virvarr av ledniger og maskiner- for resten skulle han gjøre på tlf....opplæring og det hele. Jeg trokket rundt i ledninger og koblingsboser i 3 uker, før frotvilelsen ble så stor, at jeg bare MÅTTE prøve å få maskiner og ledninger på plass der de SKULLE være. Jeg kan ikke noe med dette, og det ble tårer og mange stygge ord før alt var på plass. Jeg måtte ha mine gammle maskiner oppe i mange uker etter deres installasjon- for halvdelen av strekkodene var blitt ødelagt og mange varer var ikke søkbare pga stavefeil!....så jeg måtte mikse mellom å lete opp på den gammle maskinen og slå varen inn på den nye......  Opplæring pr.tlf er IKKE til å anbefale..og det ente med at jeg lærte meg å legge inn varer på helt feil måte! Selv mye klaging og frustasjonsutbrudd fra min side hjalp lite. Jeg holdet igjen regningen, og håpet det skulle hjelpe på innsatsen fra deres side- men det gjorde bare at de gav blaffen i meg- og lot meg sitte der med progammer jeg ikke visste hvordan jeg skulle bruke, og ett varelager som manglet halvdelen av alle strekkodene, og som ikke hadde taklet Æ-Ø-Å, og het da ting vi ikke kunne lete fram til lenger. Da jeg endelig etter nesten 6 månder fikk kontakt med de- ville de ikke bruke mer tid på dette- og sa det var MIN skyld at ting var gått galt :) Sier jo litt om hvilke mennesker jeg har hatt med å gjøre. Den eneste løsningen jeg såg på dette, var å forkaste alt jeg hadde jobbet mot i flere år; å slå sammen systemene slik at alt "snakket" sammen: regnskap- butikkasse og nettbutikk. Siden varelageret osv nå var helt ødelagt, var det om å gjøre å få dette til å virke slik at jeg i det hele tatt kunne bruke det. Jeg stod tross alt med kunder over disken. Det ville de gjerne hjelpe med- men da mot betaling.
Dette burde de, etter min mening, selvfølgelig gjort gratis- da det er DSS Sandnes som er grunnen til at jeg nå er tilbake til start.... men det var ikke aktuellt fra deres side. De hadde ikke gjort noe galt- selv om de innrømmer at alt ikke gikk som det skulle.....

De skulle ha betalt for 6 t- for å nullstille mitt varelager, og da hadde de feilregna litt, fordi det kom til å ta ENDA lenger tid sa de. Etter forespørsel direkte til Mamut- fikk jeg bekreftet at dette kunne gjøres med ETT tastetrykk!!!! Selv tok det meg 2 timer å nullstille dette, fordi ikke alle i mamut support kjenner programmet de jobber med like godt...... Jeg ba også om hjelp til en oppdatering av Mamut regnskapsprogam. Dette kom til å ta 3 timer i følge de.....og jeg gjørde det på en og enhalv time! JEG som ikke kan data-og måtte ringe mamut support 2 ganger for å få til dette.....

Mamut har jo ett rykte fra før- som jeg gjentatte ganger har fått bekreftet fra andre brukere. Supporten der er noe for seg selv. Jeg vil annbefale alle som har tenkt å starte butikk, eller som lurer på å bytte til nye dataprogrammer i sin butkk: Styr unna disse to aktørene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar