søndag 17. oktober 2010

Omslag til bøker

Jeg kjøpte meg en ny bok- VÅRGLEDER. Der står forklaringen på hvordan man syr etui til en hagebok. Den måtte jeg jo bare prøve- og laget den slik jeg likte best. Utrolig lett og kjekk å sy- og gamle dongeribukser ble tatt fram igjen. Jeg har tidligere vist dere hvordan dere kan sy sminkevekser og punger av gamle dongeribukser- så her er mer:


baksiden
Den røde blomsten har jeg laget selv. Jeg fant en oppskrift på nett som var så enkel å lage- at jeg laget opp en del når jeg først var i gang. Pyntet med en knapp,litt sort brudeslør og en metall nøkkel. Her kan man jo bare slippe fantasien løs.
Denne var den første jeg laget- og som jeg laget til meg selv. Jeg har sydd på bilder av mine barn og skrevet med tekstilpenn. Slike bøker kan jo være en kjempefin gave å gi bort. Boken inni kan byttes ut når den er skrevet ut- og man kan lage omslag til mange forskjellige anledninger: bakebok, notatbok, adressebok osv.





Jeg har sydd på små merkelapper jeg har laget av stemplene mine og krympeplast. Masse flotte metallsjarms finnes, og de kan være fine å pynte med.

2 kommentarer:

  1. hei gitte,du er utrolig flinke,skulle ønske jeg også kunne sy litt,flotte omslag du har laget.klem Hege

    SvarSlett
  2. Dette kan ALLE lage- tro meg :)
    Jeg dirver å jobbe med en tutorial/beskrivelse av HVORDAN man kan lage disse. Følg med videre.

    SvarSlett