torsdag 9. juni 2011

Kjole i Chenille med bilder

Jeg har sydd før, men da tilda dukker, vesker og sminketasker....men klær har vært litt skummelt. Nå har jeg tenkt på dette i flere år, og endelig kom jeg i gang! Det var helt topp! Med mønster og chenillestoff, var det bare til å klippe rundt og sy sammen. Ingen trokling, bretting eller vanskelige sømmer! Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?


Jeg har printet ut bilde på overføringspapir i stoff og sydd dette på en matshende stoff til kjolen. Her brukte jeg en søm jeg fant på min symaskin, som jeg til nå ikke visste hva jeg skulle gjøre med:) Hjertet er klippet ut av ett annet stoff, strøket på kjolen med fliselin og kantsydd med symaskin. I enden sydde jeg på ett lite hjerte i metall.
Blomstene er stanset ut med Sizzix Big Shot og Blomsterdies. Sydde på en knapp der jeg har tredd gjennom silkebånd og knyttet sløyfe i.
Kjolen er sydd etter mønster fra Stoff og Stil nr. 63014


1 kommentar: