tirsdag 23. november 2010

Adventslys

 
Nå tenner vi ett lys i kveld, vi tenner det for glede.Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld, vi tenner det for håp og glede
Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel,håp og glede.
Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned for lengsel, glede,håp og fred, men mest allikevel for fred på denn lille jord der menneskene bor.
Dette er min adventslysestake i år. Jeg kjøpte vase og lys på Ikea....sån er det å være travel business woman:) Jeg pyntet med blondebånd-der har vi mange å velge mellom på Kreative Hender as. Jeg limte dette på med litt Quick-lim.På skrå over dette båndet igjen, la jeg over ett dekorbånd med snøfnugg i sølv. Jeg prinet ut dele av adventsteksten" så tenner vi det første lys" og brukte rosa oval CutOuts til å klippe teksten ut med. Deretter klippet jeg ut et panel med lilla oval scallopen CutOut som jeg limte bak den første med tekst på. I mellom disse to, før jeg limet de sammen, la jeg ett organsabånd i lyng. Jeg la en stripe glitterlim i sølv rundt kanten på teksten. Etterpå knyttet jeg denne rundt lyset. Jeg pyntet med krystall annheng,metall engler,Sink dekor tall og stjerner.
Lysene satte jeg i den ovale glassvasen på en seng av steiner....og pyntet med en nydelig malteser hund :)


4 kommentarer:

  1. Det spørs om "pynten" gidder å være med så lenge da, men resten stilles ut i morgen i butikken ja.

    SvarSlett
  2. Kossen får du tid te alt;);)

    SvarSlett