onsdag 17. november 2010

Omslag til bøker

Her er flere omslag til bøker. Det er mange forskjellige måter å pynte de på, med den samme framgamgsmåten å sy de på som vist i "hvordan lage bokomslag".(trinn for trinn visning)
Her har jeg brukt Strykemerker fra Sagen vintage design- det er mange flotte motiver i A6 å velge mellom. Disse kan strykes direkte på omslaget, eller som jeg har gjort her;stryk det først over på ett eget stoff og sy det på etterpå. Jeg har laget blomst der jeg har sydd på en knapp i midten, og pyntet med metallnøkkel  og dråpe prisme. Jeg har også limt på ekte swarovskiperler utenforbi bildet. Jeg bruker en universal lim til å lime ting på tøyet, for det er ikke alt som er like lett å sy på, og med denne limen henger det meste.
Her har jeg limt på tøyblomst og skrevet på tekst med sjablong og tekstilpenn.  Bildet er skrevet ut på transferpapir som gjør at man kan printe ut hvilket som helst bilde etter eget ønske.

Denne er sydd av en gammel dongeribukse. Vintagebilde fra Sagen Vingage Design er strøket over på eget tøy og sydd på etterpå.Swarovskiperler og tøyblomst er limt på, og metallsommerfugel er nestet på litt under blomsten. Her er også brukt sjablong og tekstilpenn til å skrive med.
Her har jeg ikke pyntet så mye som på de andre omslagene jeg har laget, for tøyet var så dekorativt i seg selv. Jeg har printet ut bildet fra min pc, til et transferpapir for tekstiler. Det finnes flere typer av dette; noen er som en platikkfilm man stryker over, og noen er papirer i bomull som man printer direkte på, og strykes eller sys på etterpå. Blomsten har jeg laget selv. Jeg skal etter hvert legge ut visning på HVORDAN jeg lager disse....men det blir ikke i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar