lørdag 26. mars 2011

Sy hjerter med vintagebilde.


Her har jeg sydd ett hjerte av gammelt dongeristoff. Klipp ut en mal i papir som du klipper stoffet etter. Jeg har printet ut bildet på overføringspapir. Det finnes forskjellige overføringspapirer- noen til å printe rett på stoff og som sys på, eller print på strykeark som strykes over på stoffet med strykejernet.
Når hjertet er klippet ut, dekorere jeg slik jeg ønsker. Jeg sydde først på bildet og så dekorerte jeg med blondebånd og metalldekor. Noe syr jeg på, og noe limer jeg på.
Rosetten er lett å lage. Ta en lengde med blondebånd og tråkle så en løs tråd i den nederste kanten. Snurp sammen tråden og du har laget en rosett. Her har jeg sydd på en knapp i midten. Med slike rosetter/blomster kan du dekorere alt mulig, og det er utrolig mange flotte bånd å velge mellom- som gir tilsvarene flotte rosetter!
Når hjertedelene er ferdig dekorerte, sys de sammen på maskin eller for hånd på vrangen. Husk å la det stå igjen en åpning til å stappe i fyllvatten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar