søndag 19. juni 2011

ENKLE Scrappesider til nybegynnere

Synes du bare tanken på Scrappbooking høres uoverkommelig ut? Du synes det er ALT for vanskelig? Har du vært og kikket på sidene til de som lager de UTROLIGSTE og FLOTTESTE sidene du noen gang har sett??.......ja jeg vet hvordan det føles....MEN IKKE LA DEG SKREMME! Det er veldig enkelt og du bestemmer selv hvor mye arbeid og detaljer du vil legge ned i hver side. Se bare her:
Her har jeg laget en dobbel LO, siden det vare mange bilder jeg ville ha med fra turen til Preikestolen.
Jeg har brukt ett lyst hovedark som bakgrunn, som er ensfarget. Oppå dette limer jeg ett designark som jeg har revet på tvers. Alle sider sverter jeg med brun stempelpute, slik at det blir ett litt vintage look. Bildene velger jeg størrelse på og printer ut på fotopapir. Alle kantene svertes og bildene blir da liksom rammet inn.
Da er det bare til å lime bildene inn på sidene og skrive og pynte så mye man ønsker.
Overskriften har jeg brukt min Slice-maskin til. Dette er en elektronisk maksin som kan skrive ut alfabetet i flere forskjellige størrelser og har mange fonter og design å velge mellom. Du kan også bruke chipboards og klistemerker. Jeg har pyntet noen av bildene med metallklips og Filmstrips fra Tim Holtz
Jeg lar noen bilder stå skeivt slik at sidene blir mer spennende.
Synes du fortsatt det ser vanskelig ut?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar