fredag 8. juli 2011

Sy skjørt av gamle dongeribukser.

Har du gamle dongeribukser som er hullete på knære? LAG ETT SKJØRT!
Klippa av bena og sy på stoff i flotte farger og du har ett nytt skjørt. Dette kan også gjøres når du synes skjørtene har blitt i det korteste laget.



Her har jeg sydd på 2 forskjllige stoffer oppå hverandre og klippet ut et hjerte og en bit at ett dekorbånd som jeg har dekorter med. Hjerterne stryker jeg Vliesofix på, slik at de henger fast på skjørtet. Etterpå satte jeg symaskinen på tett sikksakk søm, og sydde rundt hele hjertet. Fortsatte videre ut i skjørtet med sikksakken og laget en liten "krøll". Her kunne jeg gjerne har sydd navnet hennes inn i stede for....(neste gang!)Jeg har limt på små diamanter langs kanten av hjertet og stemplet på en tekst.

Sy skjørt av dongeri er kjempe kjekt. Mye kult å lage! Ikke kast skjorter og bluser, men klipp de opp og sy eller appliker med de. Her kan du sy på navn og motiver slik at skjørtet blir helt unikt og tilpasset smak og interesser til den heldige bruker.

2 kommentarer:

  1. Så genialt! Du er jammen go'e!
    Og først nå ser jeg fleecekjola - hvor ER den bare fiiiin! Simpelthen rå-fin! Elsker det siste du gjorde, med navnet... og Silje er da en ren modell å se på. Pass godt på hende om 5-6 år... :-)

    Klemmer

    SvarSlett