mandag 1. april 2013

Sy en tights.

Hvis flere er som meg...og kunne tenkt seg å sy, men tror det er for vanskelig....BARE HOPP I DET! Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Vi fører mønstrer fra Onion, som er de enkleste mønstrene å klippe fra. 
Jeg ville lage en tights til min datter, med ett av våre kule stretch stoffer med giraffer på.
Tegn av mønsteret fra Onion, etter den størrelsen du ønsker å lage i. Når mønsteret er klippet ut,legges dette oppå stoffet og festes med knappenåler slik at det ikke sklir når du klipper.

Klipp så ut mønsteret, 1cm utfor selve mønsteret som er til sømrom.

Da er det bare til å brette stoffet med vrangen ut og sy sammen sømmene. Jeg har bare en enkel symaskin, så jeg syr først en vanlig rett søm , snur og syr sikksakk over kantene samme vei tilbake...så er det gjort. :)



Av tøyrester lager man jo ett matchende hårbånd:)

1 kommentar: