søndag 5. februar 2017

Lag arm til sømbysten


Mange ganger har jeg ønsket, at det var armer på min sømbyste! Jeg kan jo ikke se om det jeg syr egentlig passer skikkelig, hvis jeg ikke ser hvordan det blir med armer på.

Slik laget jeg arm:


Her er min sømbyste, påkledd med bh og surret og tapet med håndkleder...slik at den blir mest mulig lik meg :).....og påkledd en T-skjorte for å skule alle "plastringene".



Jeg kjøpte en topp med lange armer,


og klippet av armen utenfor sømmen, som vist på bildet med rødt.
Før jeg klippet armen av, målte jeg hvor mye jeg måtte ta av på lengden og hvor jeg måtte stramme litt inn.(...skulle jo kjøpt en som var liten i størrelse...men så vet man jo det til en annen gang:)  )



Enden på armen,lukket jeg ved å vrenge ermet, putte inni 3 lag med papp-ringer klippet ut av en pizzaeske og knyttet igjen med en taubit.

Armen fyller jeg opp med vatt, mens jeg passer på at målene på ermet oppover blir likt min egen. Laget en knekk på armen der albuen er, ved å bare sy sammen lengden på ermet i sømmen på innsiden.


For å holde vatten på plass, klippet jeg ut en større firkant som jeg la over hullet og brettet inn kantene slik at det dekket hullet, og sydde det fast.

Ferdig ser da armen ut slik:

Da er alt klart til montering! :)
Jeg bruker tøyet som nå ligger utenfor sømmen, og strekker det godt rundt ermemarkeringen på bysten. Setter armen fast med knappenåler, så den lett kan taes av.


Slik ser den ut ferdig:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar