tirsdag 1. januar 2019

Organisering av strikkepinner

Hvordan få orden på alle strikkepinnene??? Endelig funnet løsningen!!

Jeg har liggende strikkepinner i ett korgstativ......i ett sammensurium. Skal jeg ha noe, må jeg begynne å dra ut på rundpinner som har surra seg rundt alle andre pinner som ligger oppi der. Så er det å prøve å en etter en pinne inn i "strikkemåleren" for å finne rett størrelse. Når du tror du har funnet en- så er den enten for kort eller for lang.....

Jeg har også flere strikkepinner enn jeg vet om, fordi mine prosjekter som oftest blir liggende med pinnene på....i poser som ligger forskjellige plasser.....

Har ofte tenkt på hvordan jeg skal få orden på disse, og på nettet ligger det forslag på mange måter å ordne dette på, men ingen som jeg har hatt trua på er ENKEL nok for meg....ha ha ha.

Så fikk jeg se en idè jeg måtte prøve, og laget meg en ALBUM med plastlommer med glidelås. 






Jeg har sortert det slik, at jeg har alle strikkepinner med samme TYKKELSE i en lomme- så får jeg heller sjekke hvilken lengde jeg trenger etterpå. 
Jeg ble veldig fornøyd med systemet! 
Jeg hengte en strikkepinnemåler fast i albummen, så kan man lett sjekke så man får lagt pinnene i rett lomme etter bruk.




Nå har jeg funnet lommer som er lett å få tak i for alle:
Disse selges på Norengros:https://www.norengros.no/lomme-a4-zipsafe-glidelaas-pose-a-5stk-1



Disse er av tykk plast med glidelås og er A4. Helt topp! Alt du trenger i tillegg er en album.
Så da er tipset gitt- lykke til med ett nyere og enklere strikkepinnearkiv.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar