fredag 9. desember 2011

Brente mandler i gave.

Lurer du på hva du skal gi til noen som har alt? Hva med en pose brente mandler, men håndlaget gavelapp? Dette blir årets julegave til oldemor og morfar.
Brente mandler er lett å lage- man må bare passe på å ikke bruke for mye varme.
I kopp sukker+ 1/2 kopp vann kokes opp i en stekepanne. Ha i en kopp mandler og la dette koke til vannet er kokt bort og sukkeret stivner. Jeg passer på å røre litt innimellom og har ikke pannen på mer enn max 3 eller 4, for da ordner det seg nesten selv. Når vannet er kokt vekk, stivner sukkeret hvitt i stekepannen, for så å smelte til brunt.Snu mandlene rundt på stekepanna, til det smelter litt..men fortsatt er litt hvite krystaller i- og velt alt over på ett bakepapir til avkjøling.

Gavelappene har jeg laget av de ferdige tagslappene vi selger i butikken, sverter rundt kantene med en stempelpute og pynter med designark, foto av giver og en ticket tags laget av mitt God Jul Ticket stamp. På baksiden stempler jeg med stempelet "En gave" ...for å minne litt om hva som betyr mest :)
Jeg henger lappen på posen med hampetau og ett pyntebånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar