fredag 9. desember 2011

Pepperkakehjerter til jul

Jeg synes lukten av pepperkaker, er det som får meg fortest i julestemning.
Flere år på rad nå har jeg laget papperkakehjerter som jeg har hengt opp i mine kjøkkenvinduer. Kjevle ut deigen og stikk ut hjerter i den størrelsen du ønsker, eller også bare skjær de ut etter eget desing med en spiss kniv. Lag hull på toppen FØR steking.
Jeg har tidligere pyntet hjertene med melisglasur osv...men i år måtte jeg prøve ut noe nytt: jeg skreiv med SNOW Writer som jeg bruker til å lage snø på kortene mine med.
Det var nok ett anfall av latskap- men vi spiser ikke disse hjertene som har hengt på kjøkkenet i 4 uker og samlet støv likevel- så hvorfor ikke?
Resultatet ble kjempebra! Tuben har en spiss som gjør den lett å skrive med. Tørker på 2-3 timer og gir en fin 3D effekt.Tre i en fin rød snor og heng de fast i gardinstangen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar